Masterclass New Product Development en Innovatie

Aanmelden
  • U leert welke mogelijkheden en kansen voor groei door innovatie interessant zijn voor uw organisatie
  • U leert een idee naar een Cash Cow te brengen
  • U leert innovatie echt te managen en het feitelijk introduceren van nieuwe producten of diensten

  • 2 modules 14 & 15 november + 4 & 5 december 2017
  • 4 dagen
  • Dag 1: 9.00-22.00
  • Dag 2: 9.00-17.00
Bekijk volledige details

Sprekers

Bij de prijs inbegrepen

  • Lesmateriaal
  • Ontbijt, lunch en diner
  • 2 hotelovernachtingen

Locatie

Nyenrode business universiteit Straatweg 25, 3621 BG Breukelen (plattegrond)


Kosten

4995.00p.p. exclusief 21% BTW
Aanmelden

Ervaringen

Marjolein Hamer

Commercial Product Manager Payables, ING

Met behulp van scenario schrijven, creatief denken en bekijken van nieuwe business modellen leer je hoe je op een gestructureerde en gerichte wijze zo’n uitdaging om kan zetten in een kans. Doordat je een eigen casus meebrengt en daar tijdens de training vanuit diverse perspectieven naar kijkt, kun je al direct ideeën en leermomenten meenemen naar je organisatie.

Gijs Duivenvoorde

Senior Consultant, Berenschot

“Ik kijk tevreden terug op de masterclass New Product Development & Innovatie. Op Nyenrode heb je echt de tijd om afstand te nemen van en te reflecteren op je eigen praktijk. Er was een goede mix tussen theorie en toepassing ervan op een (eigen) casus, ook door de discussie met de andere deelnemers.”

Helen Meijer

Director Conferences & Publishing, Euroform

“De Masterclass New Product Development & Innovatie heeft mij enorm veel inspiratie gegeven en op nieuwe ideeën gebracht. De enthousiaste docenten laten je ieder vanuit hun eigen expertise door een andere bril naar Innovatie kijken.”

VAN PRODUCT DEVELOPMENT NAAR GELD VERDIENEN

Niet alleen concepten of theorieën over new product development of innovatie hebben uw interesse, maar juist de concrete tools en handvaten. Hoe doet u het? Hoe brengt u het in praktijk? Het bedenken, ontwikkelen en op de markt brengen van nieuwe producten en diensten is niet zo gecompliceerd. Het succesvol op de markt brengen en er geld mee verdienen is dat wel. Deze masterclass biedt u de mogelijkheid om in een relatief kort tijdsbestek de fijne kneepjes van product development en innovatie te leren. U krijgt onder andere antwoord op de volgende vragen:

  • Hoe voorkom je dat een project om zeep wordt geholpen?
  • Hoe kun je kansloze projecten uit je portfolio halen?
  • Wat is het verschil tussen inside-the-box en out-of-the-box denken en handelen?
  • Hoe innovatie te managen; alleen doen of met partners, open innoveren of niet?
  • De inrichting van teams: hoe manage je autonome teams?
  • De feitelijke introductie van nieuwe producten, hoe doe je het?
  • Na afloop van deze intensieve masterclass kunt u:
  • Nieuwe producten introduceren en diensten beter managen.
  • Strategisch beleid maken en uitvoeren.
  • De relatie leggen tussen product development en klantwaarde.
  • De financiële randvoorwaarden voor product development bepalen, goede business cases bouwen
  • en met name onderbouwen.
  • Risicomanagement toepassen bij R&D-trajecten.

 

MODULE  1, 14 en 15 november

DE ROL EN AMBITIE VAN NEW PRODUCT DEVELOPMENT & INNOVATIE

De openingsmodule van deze masterclass geeft allereerst het antwoord op de vragen “wat is new product development” en “waarom zijn new product development en Innovatie noodzakelijk voor de bedrijfsvoering?” Tijdens deze openings- module zal mede aan de hand van uw eigen vragen en probleemstellingen een overzicht gegeven worden van de opbouw, de samenhang en de structuur van de hele masterclass. Hierna worden één voor één de key issues behandeld.

  • Er zal worden ingegaan op onder meer:
  • Het onlosmakelijke verband tussen new product development, innovatie en strategie,
  • De invloed van de trends in de contextuele wereld
  • De competenties van de organisatie intermen van fysieke goederenontwikkeling en/of dienstenontwikkeling
  • De segmentatie van de klantgroepen en de waarde die vanuit deze groepen teruggegeven wordt aan de leverende organisatie.

 

MODULE 2, 4 en 5 december

HET MANAGEN EN WAARMAKEN VAN NEW PRODUCT DEVELOPMENT & INNOVATIE

In module 1 zijn de ambities van new product development en Innovatie aan bod gekomen. De sleutelvraag in deze tweede module is: op welke w ze wordt het gehele proces en de feitelijke introductie gemanaged? Wat verder aan bod komt:

  • De verschillende vormen van strategische innovatie en innovatie van het business model.
  • Succesvolle businessmodellen in verschillende sectoren.
  • Methoden en technieken die gebruikt worden bij het ontwikkelen van businessmodellen.
  • Het proces achter iedere productontwikkeling: “de organisatie van innovatie”.
  • Hoe herken ik ontwikkel-valstrikken voor innovatieve projecten en vooral: hoe los ik ze op?

 

In het programma zal veel aandacht zijn voor de interactie tussen management en product ontwikkel teams. Innoveren blijft immers mensenwerk.

Deel op social media

Meld u aan voor onze nieuwsbrief