Masterclass New Product Development

Aanmelden
  • U kunt strategisch innovatiebeleid formuleren en uitvoeren
  • U weet de relatie te leggen tussen new product development, innovatie en toegevoegde waarde
  • U weet nieuwe producten en diensten te concipiëren, ontwikkelen, introduceren en beter te managen
  • U weet hoe u management bewustwording en commitment kunt stimuleren, en hoe u innovatie als organisatie brede capaciteit kunt ontwikkelen.
  • U weet financiële randvoorwaarden voor product development te bepalen en risico’s in te schatten.
  • U kunt een goede business case bouwen en vooral onderbouwen met relevante tools en informatie.

  • Dag 1: 14 november 2017 9.00-22.00
  • Dag 2: 15 november 2017 9.00-22.00
  • Dag 3: 4 december 2017 9.00-17.00
  • Dag 4: 5 december 2017 9.00-17.00
Bekijk volledige details

Sprekers

Ir. Paul de Ruijter

Executive Lecturer voor Nyenrode Business Universiteit

Yousri Mandour

PARTNER ADVIESBUREAU ICSB

Barbara van Veen

Oprichter en Futurist

Bij de prijs inbegrepen

  • Lesmateriaal
  • Ontbijt, lunch en diner
  • 2 hotelovernachtingen

Locatie

Nyenrode business universiteit Straatweg 25, 3621 BG Breukelen (plattegrond)


Kosten

4995.00p.p. exclusief 21% BTW
Aanmelden

Ervaringen

Marjolein Hamer

Commercial Product Manager Payables, ING

Met behulp van scenario schrijven, creatief denken en bekijken van nieuwe business modellen leer je hoe je op een gestructureerde en gerichte wijze zo’n uitdaging om kan zetten in een kans. Doordat je een eigen casus meebrengt en daar tijdens de training vanuit diverse perspectieven naar kijkt, kun je al direct ideeën en leermomenten meenemen naar je organisatie.

Gijs Duivenvoorde

Senior Consultant, Berenschot

“Ik kijk tevreden terug op de masterclass New Product Development & Innovatie. Op Nyenrode heb je echt de tijd om afstand te nemen van en te reflecteren op je eigen praktijk. Er was een goede mix tussen theorie en toepassing ervan op een (eigen) casus, ook door de discussie met de andere deelnemers.”

Helen Meijer

Director Conferences & Publishing, Euroform

“De Masterclass New Product Development & Innovatie heeft mij enorm veel inspiratie gegeven en op nieuwe ideeën gebracht. De enthousiaste docenten laten je ieder vanuit hun eigen expertise door een andere bril naar Innovatie kijken.”

Het ontwikkelen van nieuwe producten of diensten is essentieel. De levenscyclus van een product en dienst wordt steeds korter. Innovatie is noodzakelijk en een strategische prioriteit onder veel managers. In de vierdaagse masterclass New Product Development staat innovatie en de ontwikkeling van producten en diensten centraal.

Na het volgen van deze masterclass bent u beter in staat om alle facetten van new product development in uw organisatie succesvoller toe te passen. Gedurende de gehele masterclass zullen diverse voorbeelden uit de praktijk aangedragen worden met als doel continu de brug te slaan tussen de theorie en de praktijk, voor zowel de profit als de not-for-profit en publieke sector.

Vier argumenten om deze masterclass te volgen

  • U leert een idee naar een succesvol product of dienst te brengen
  • U leert het succesvol introduceren van nieuwe producten/diensten
  • U leert innovatie te managen als een organisatie brede competentie
  • U leert welke mogelijkheden en kansen voor groei interessant zijn voor uw organisatie.

 

Met een bijdrage van onder meer:

  • Futurist, Barbara van Veen
  • Scenario based strategy auteur en docent, Paul de Ruijter
  • Praktijk spreker, business development bij Picnic

 

Masterclass programma

Niet alleen concepten en theorieën over new product development hebben uw interesse, maar juist de toepasbaarheid van concrete innovatie-tools en handvatten. Het bedenken, ontwikkelen en op de markt brengen van nieuwe producten/diensten is niet per-sé gecompliceerd. Het succesvol op de markt brengen van diensten en er geld mee weten te verdienen en toegevoegde waarde mee te realiseren, is dat wel.

Dit programma biedt u de mogelijkheid om in vier dagen de fijne kneepjes van new product development te leren. In het programma zal veel aandacht zijn voor de interactie tussen management, product ontwikkelteams en functionele afdelingen. Innoveren blijft immers mensenwerk.

Deze vragen komen onder meer aan de orde tijdens de masterclass:

  • Wat zijn de opbrengsten en risico’s van nieuwe producten en diensten?
  • Wat zijn de succes- en faalfactoren van product- en merkintroducties?
  • Hoe ontwikkel ik een introductiestrategie voor nieuwe producten en diensten?
  • Wat is het verschil tussen inside-the-box en out-of-the-box denken en handelen?
  • Hoe manage ik innovatie?
  • Wat is er nodig om een frisse blik op de behoeften van de klant te ontwikkelen?
  • Welke elementen zijn belangrijk bij het ontwikkelen van een vernieuwende en sterke propositie aan de klant?

 

Modules

MODULE 1

DE NOODZAAK EN INRICHTING VAN NEW PRODUCT DEVELOPMENT

De eerste module van deze masterclass geeft allereerst het antwoord op de vragen “wat is new product development” en “waarom zijn new product development en innovatie noodzakelijk voor de bedrijfsvoering?”

Tijdens deze module zal mede aan de hand van uw eigen vragen en probleemstellingen een overzicht gegeven worden van de opbouw, de samenhang en de structuur van innovatie beleid. Daarna worden één voor één key issues behandeld. Er zal worden ingegaan op onder meer:

  • Wat is innovatie en innovatiemanagement
  • Het onlosmakelijke verband tussen new product development, innovatie en strategie,
  • De invloed van de trends en ontwikkelingen in de contextuele wereld
  • De competenties van de organisatie om te kunnen ontwikkelen en innoveren
  • Scenarioplanning en toekomst
  • Ideemanagement en strategisch marketing management

 

MODULE 2

HET MANAGEN EN WAARMAKEN VAN NEW PRODUCT DEVELOPMENT

In module 1 zijn de ambities van new product development en innovatie aan bod gekomen. De sleutelvraag in deze tweede module is: op welke wijze wordt het gehele proces en de feitelijke introductie gemanaged? Wat verder aan bod komt is onder meer:

  • De verschillende vormen van innovatie
  • Radicale innovaties en disrupties
  • Technologie als aanjager voor innovatie
  • Het proces achter iedere productontwikkeling: “ de organisatie van innovatie zelf”
  • Inzet van sociale media bij lancering
  • Hoe herken ik valstrikken voor innovatieve projecten en vooral: hoe los ik ze op?
  • Risicomanagement bij New Product Development

 

Methodieken

In deze masterclass worden de nieuwste inzichten behandeld op het gebied van innovatiestrategieën. Van “Red Ocean”, waar concurrenten uitsluitend elkaar bevechten om levensbehoud, naar de open ruimte van de “Blue Ocean”, Open Innovation, Business Model Innovatie (Business Model Canvas) en meer. We maken daarbij gebruik van het door de PDMA geadopteerde innovatie maturity model van TIM Foundation, om één en ander in context te plaatsen, en verbinding tussen alle concepten aan te brengen.

 

Na afloop van deze masterclass zijn uw resultaten onder meer:

  • U kunt strategisch innovatiebeleid formuleren en uitvoeren,
  • U weet de relatie te leggen tussen new product development, innovatie en toegevoegde waarde
  • U weet nieuwe producten en diensten te concipiëren, ontwikkelen, introduceren en beter te managen
  • U weet hoe u management bewustwording en commitment kunt stimuleren, en hoe u innovatie als organisatie brede capaciteit kunt ontwikkelen.
  • U weet financiële randvoorwaarden voor product development te bepalen en risico’s in te schatten.
  • U kunt een goede business case bouwen en vooral onderbouwen met relevante tools en informatie.
Deel op social media

Meld u aan voor onze nieuwsbrief